Liigu sisu juurde
  • Avaleht
  • Meie Kool

    Põlva Kool on kaasaegne ja sõbralik õppeasutus, kus toetatakse iga õpilase arengut. Mitmekesised õpivõimalused, huviringid ja üritused loovad inspireeriva keskkonna õppimiseks ja kasvamiseks.

    • Üldinfo
    • Toitlustus
    • Dokumendid
    • Kodukord
    • Raamatukogu
    • Hinnakiri
    • Üldinfo
    • Toitlustus
    • Dokumendid
    • Kodukord
    • Raamatukogu
    • Hinnakiri
  • Õppetöö

    Põlva Kool rõhutab kaasavat haridust, püüdes toetada igasuguseid õppijaid ja tagada, et kõik tunneksid end koolis teretulnuna.

    • Tunniplaan
    • Päevakava
    • Koolivaheajad
    • Vastuvõtt
    • Eksamite ajad
    • Kool kiidab
    • Konsultatsioonid
    • Tunniplaan
    • Päevakava
    • Koolivaheajad
    • Vastuvõtt
    • Eksamite ajad
    • Kool kiidab
    • Konsultatsioonid
  • inimesed

    Lisaks akadeemilistele ainetele rõhutavad õpetajad ka väärtusharidust, aidates õpilastel arendada sotsiaalseid oskusi ja koostöövalmidust. Koolis on tihti ka erinevad õpetajate ja õpilaste koostööprojektid, mis toetavad positiivset koolikeskkonda ja suhtlemist.

    • Personal
    • Õpilasesindus
    • Hoolekogu
    • Tule tööle
    • Personal
    • Õpilasesindus
    • Hoolekogu
    • Tule tööle
  • koolielu

    Aktiivne koolielu on oluline, sest see toetab õpilaste sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, aidates neil luua sõprussuhteid ja arendada koostööoskusi. Samuti rikastab see õpikogemust, muutes hariduse mitmekesisemaks ja huvitavamaks.

    • Huviringid
    • Üritused
    • Projektid
    • Tervist edendav kool
    • Ettevõtlik Kool
    • Koolivorm
    • Infolehed
    • Huviringid
    • Üritused
    • Projektid
    • Tervist edendav kool
    • Ettevõtlik Kool
    • Koolivorm
    • Infolehed
  • Tugiteenused

    Põlva Kool väärtustab tugiteenuseid, kuna need aitavad tagada, et iga õpilane saaks individuaalset tähelepanu ja vajalikku tuge oma õppimises ning arengus. Tugiteenused toetavad kaasavat haridust, edendavad heaolu ja aitavad luua turvalise ning toetava koolikeskkonna.

    • Tugikeskus
    • Konsultatsioonid
    • Pikapäeva rühm
    • Rajaleidja
    • Vaimne tervis
    • Kasulikud lingid
    • Tugikeskus
    • Konsultatsioonid
    • Pikapäeva rühm
    • Rajaleidja
    • Vaimne tervis
    • Kasulikud lingid
  • Majad

    Põlva Vallavolikogu 28.03.2024 otsuse nr 1-3/5 “Põlva valla haridusasutuste ümberkorraldamine” alusel liideti alates 01.07.2024 Põlva Kooliga Mooste Mõisakool, Vastse-Kuuste Kool, Tilsi Põhikool ja Friedebert Tuglase nimeline Ahja Kool.

    • Ahja maja
    • Ähnioru maja
    • Keskmaja
    • Mammaste maja
    • Mooste mõisamaja
    • Tilsi maja
    • Vastse-Kuuste maja
    • Ahja maja
    • Ähnioru maja
    • Keskmaja
    • Mammaste maja
    • Mooste mõisamaja
    • Tilsi maja
    • Vastse-Kuuste maja
Facebook

Tugikeskus

Tugispetsialistid
MajaNimiAmetikohtTelefon
Vastse-Kuuste majaAnneli Siilbeksotsiaalpedagoog/HEVKO (Vastse-Kuuste maja)58657477
Mammaste majaAnneli Tilkõpetaja abi (Mammaste maja)-
Mammaste majaAnnika Einõpetaja abi (Mammaste maja)-
Ahja majaAve Plakksotsiaalpedagoog/HEVKO (Ahja maja)51943441
Vastse-Kuuste majaEija Sõukanderipedagoog (Vastse-Kuuste maja)-
Tilsi majaEve Hüttmänguterapeut (Tilsi maja)-
KeskmajaEve Lillepuusotsiaalpedagoog III kooliaste (Keskmaja)51975554
Tilsi majaIsabel Padumäesotsiaalpedagoog (Tilsi maja)56720010
Mammaste majaJaana Jurtinõpetaja abi (Mammaste maja)-
Mooste mõisamajaKarin Needologopeed/eripedagoog (Mooste mõisamaja)-
Mooste mõisamajaKarin Needoeripedagoog/logopeed
Mammaste maja, Ähnioru maja, KeskmajaKarin Simsoeripedagoog-
Mammaste majaKatrin Metstugiisik-
Mammaste maja, Vastse-Kuuste majaKatrin Preelogopeed-
KeskmajaKristiina Lattupsühholoogiline nõustaja53038174
Mammaste maja, Ahja majaKristina Nukkaõpiabi õpetaja (Mammaste ja Ahja maja)-
KeskmajaMadis Ilvestugiisik-
Mooste mõisamajaMaiu Menningsotsiaalpedagoog/HEVKO (Mooste mõisamaja)53471607
KeskmajaMargit Pajusotsiaalpedagoog II-III kooliaste (Keskmaja)5246754
Mammaste majaMargit Vahtrasotsiaalpedagoog I kooliaste (Mammaste maja)57493987
KeskmajaMari-Liis Mugratugikeskuse juht58859270
Mooste mõisamajaMonika Metsarueripedagoog (Mooste mõisamaja)-
Keskmaja, Mammaste majaMonika Tohvaeripedagoog-
Mooste mõisamajaPiret Tensoõpetaja abi (Mooste mõisamaja)-
Keskmaja, Mammaste majaRiina Londlogopeed-
Mammaste majaRiina Vikmanlogopeed (Mammaste maja)-
KeskmajaRutt Kahreõpetaja abi (Keskmaja)-
Ahja majaTerje Veeberlogopeed (Ahja maja)-
Tilsi majaTerje Vestlaeripedagoog/HEVKO (Tilsi maja)-
Mammaste majaÜlle Meierõpetaja abi (Mammaste maja)-
Vastse-Kuuste majaMarje Sellisõpiabi õpetaja -
Tugikeskus soovitab

Kuidas olla tark lapsevanem?

Tarkvanem.ee on infokeskkond igas vanuses laste vanematele. Sellel lehel pakutakse teadmisi, nõuandeid ja mitmekülgset infot laste kasvatamise, abisaamise, koolituste jt võimaluste kohta. Edendatakse mõtteviisi, et vanemlikke oskusi saab õppida ning nõu ja abi otsimine on igati normaalne. Lehte haldab Tervise Arengu Instituut (TAI).

Lapsele tugiisiku taotlemine

  • Tugiisikut saab taotleda lapsele, kellele on määratud raske või sügav puue ning talle on koostatud isiklik rehabilitatsiooniplaan. Rehabilitatsiooniplaanis on märge tugiisiku vajaduse kohta.
  • Vanem tegeleb oma lapsele sobiva tugiisiku leidmisega ise. Nõustamise ja abi saamiseks pöörduda kohaliku omavalitsuse sotsiaalosakonda.
  • Kui vanema hinnangul on lapsele sobiv tugiisik leitud ja vastav dokumentatsioon täidetud, jätkub lapsevanema edasine tegevus.
  1. Lapsevanem korraldab tugiisiku, lapse ja oma perega tutvumise; Tugiisik alustab lapsega kontakti loomist.
  2. Lapsevanem kirjeldab ausalt tugiisikule oma lapse eripära ning tutvustab reegleid, mis on kodus lapse jaoks kehtestatud.
  3. Lapsevanem ja tugiisik lepivad kokku, missuguste kodus kokkulepitud reeglite täitmist järgib tugiisik ka koolis. Kokkulepe vormistatakse kirjalikult.
  4. Kui lapsevanem veendub lapse ja tugiisiku vahelise kontakti olemasolus, teavitab ta kooli/ning palub luba koos tugiisikuga kooli tulemiseks.
  5. Koolis kohtub kõigepealt tugiisik lapse õpetajaga. Lepitakse kokku aeg, millal tugiisik alustab oma tööd lapse vaatlejana koolikeskkonnas ja millal saatjana.
  6. Lapsevanem teavitab kooli juhtkonda tugiisiku õppetundidesse tulemisest.
  7. Vaatlusperioodi ajal püüab tugiisik tasapisi integreeruda oma rolli. Iga koolipäeva lõpus toimub õpetaja ja tugiisiku vaheline lühike nähtu analüüs.
  8. Kool korraldab kokkulepitud perioodi järel kokkusaamisi, kus osalevad kõik lapsega tegelevad osapooled.

Millal pöörduda psühholoogi poole

Ei ole olemas inimest, kel poleks kunagi muresid. Alati ei saa ja ei pea me kõigega ise hakkama saama. Miks pusida üksi lahenduste kallal, kui on võimalik kergemalt ja kiiremini nõuandeid ning toetust saada. Ära jää kunagi oma murega üksi! Tule ja räägi ning küsi nõu. Kui mured liiga kauaks lahenduseta jäävad, siis on neid ka keerulisem lahendada. Psühholoog ei räägi sinu murest teistele ja ei hakka arvustavaid hinnanguid andma või diagnoosima. Ta on lihtsalt keegi, kellele oma muret jagada ja nõu küsida. Psühholoog on olemas nii õpilastele, vanematele kui ka õpetajatele.

Õpilastele

Tule ja räägi, kui:

  • Oled mures iseenda või oma lähedase pärast.
  • Sa ei tule enam toime / ei jaksa tulla toime oma igapäevaste kohustustega, õppimisega.
  • Oled emotsionaalse, vaimse, füüsilise või seksuaalse vägivalla ohver või tead kedagi, kes on.
  • Sul on probleeme suhtlemisega.
  • Vajad abi enesemääratlemisel, soovid kutse- või karjäärinõustamist.
  • Sul on probleeme erinevate sõltuvustega.
  • Sa oled konfliktis lähedase inimese või õpetajaga.
  • Tunned end üksikuna ja vajad ärakuulamist, mõistmist või tahad end lihtsalt tühjaks rääkida.
  • Oled kaotanud lähedase või on juhtunud midagi muud ootamatut.
  • Soovid näpunäiteid õppimise efektiivsemaks muutmisel.
  • Sul on mõni muu vaimset tervist puudutav küsimus või vajad lihtsalt informatsiooni.

 

Vanematele ja õpetajatele

Õige aeg pöörduda koolipsühholoogi poole on siis, kui:

  • Lapse käitumine on muutunud.
  • On tehtud kodu-kool koostööd, kuid mured püsivad. Nii õpetaja kui ka vanem on lapsega rääkinud, aga see pole muutust toonud.
  • Tahad lihtsalt mõnele oma küsimusele vastust.

Tartu Ülikooli Lastefondilt abi taotlemise võimalused

Täiendav info Lastefondi kodulehel: www.lastefond.ee

Abi saamisest Lastefondilt 1 ja Abi saamisest Lastefondilt 2.

Mida teha, et laps reeglitest ja kokkulepetest kinni peaks?

Paljud vanemad on kimpus sellega, kuidas saada lapsed oma kohustusi täitma ja reeglitest kinni pidama. Innove Rajaleidja psühholoog Jaak Maasalu annab nõu, kuidas ja milliseid reegleid lastele kehtestada.
Loe täismahus artiklit.

HARNO: Mida teha, kui lapse rühmas või klassis õpib käitumisprobleemiga laps?

Mida teha, kui lapse rühmas või klassis õpib keerulise käitumisega laps, kes justkui segab teisi lapsi? Selline küsimus tekib paljudel lapsevanematel. Nõu annavad HARNO Lääne-Eesti büroo psühholoogid Iris Degtjov ja Merili Reimer.

Kõik järgnev kehtib ka koolis.
Loe täismahus artiklit.

 

 

Jõukohase õppe ja vajaduspõhise toe tagamiseks on oluline koondada ühiseks meeskonnaks erinevad osapooled – õpilane, õpetaja, lapsevanem, tugispetsialistid, kes ühises infoväljas saavad selgitada välja õpilase abivajaduse olemuse ning leida õpilast reaalselt toetavad lahendused.

Tugispetsialisti ülesanne on koostöös õpetajate, lapsevanemate ja teiste (tugi)spetsialistidega toetada õpilase arengut, võimetekohast õppimist ja sotsiaalseid oskusi.

Tugikeskuse juht (hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordineerija) selgitab välja õpilase õpet ja arengut takistavad asjaolud ning koordineerib õpilase juhtumipõhist koolisisest võrgustikutööd ning koostööd õpilase vanematega; hindab koostöös tugispetsialistide, õpetajate ja lapsevanematega õpilase haridusliku toe vajadust arvestades õpilase toimetulekut õpikeskkonnas, sh tervisliku seisundi ja kasvukeskkonna mõjusid; loob vajaduse ilmnemisel võrgustiku õpilast ümbritsevate ametkondade vahel ja osaleb koolivälises võrgustikutöös.

Sotsiaalpedagoog toetab õpilase suhtlemisoskuse ja sotsiaalse pädevuse kujunemist; hindab õpilase sotsiaalseid oskusi ning analüüsib tema eakohast tegutsemisvõimet takistavaid tegureid; koostöös õpilase, klassijuhataja ja lapsevanematega selgitab välja koolikohustuse täitmist takistavad tegurid; osaleb õpilast ümbritsevas koostöövõrgustikus ja kaasab vajadusel teisi spetsialiste.

Psühholoog hindab õpilase psühhosotsiaalset arengut ja õppeprotsessis toimetulekut mõjutavaid tegureid; nõustab õpilasi isikliku elu, õppetöö ning vaimse tervisega seotud probleemidega toimetulekul, käitumis- ja suhtlemisoskuste arendamisel; nõustab lapsevanemaid õpilase arengut, õppimist ja käitumist puudutavatel teemadel; osaleb õpilast ümbritsevas võrgustikutöös.

Logopeed arendab, taastab või kompenseerib õpilase kommunikatsioonivõimet, arendab õpilase sõnavara, täpsustab hääldust, kujundab hääle omadusi ja kasutusoskusi; õpetab kõnetehnikaid; koostöös õpetajaga kujundab õpilase kirjaliku kõne oskusi; nõustab õpetajat ja lapsevanemat õpilase keele- ja kõnearengu toetamisel; osaleb õpilast ümbritsevas võrgustikutöös.

Eripedagoog hindab õpilase arengu- ja õpioskuste taset; selgitab välja õpilase arengut mõjutavad ja takistavad tegurid ning toe vajaduse; toetab õpilase tunnetus- ja õpioskuste arendamist individuaal- või rühmatundides; analüüsib õpilase arengu dünaamikat ja rakendatud tugimeetmete tulemuslikkust; informeerib ja vajadusel nõustab  õpilase vanemaid  õppetööga toimetuleku toetamise osas; osaleb õpilast ümbritsevas koostöövõrgustikus.

Põlva Kool

Kesk tn 25/2 Põlva, Põlva vald Põlvamaa 63308
Reg : 75039385

kontaktid

  • 799 9200
  • info@polvakool.ee

kiirviited

  • Stuudium
  • Dokumendiregister
X